ChristenUnie voor behoud kleine basisscholen.

Buurmalsen Groenewegdonderdag 07 juni 2018 13:48

In het nieuwe verkiezingsprogramma wil de ChristenUnie een lans breken voor het behoud van basisscholen in iedere dorpskern. Het is belangrijk dat scholen en politiek hierin gezamenlijk optrekken.

De kwestie rondom het samengaan van de basisscholen van Buurmalsen en Tricht heeft ook de aandacht van ChristenUnie West Betuwe. De ChristenUnie zit weliswaar niet in de gemeenteraad van Geldermalsen, maar bereidt zich wel voor op een plek in de raad van West Betuwe.

Fractievoorzitter Fred Temminck (ChristenUnie Lingewaal): “In de gemeente Lingewaal, waar de ChristenUnie de grootste partij is, hebben we goede ervaringen met het behoud van kleine scholen. Denk bijvoorbeeld aan de OBS de Schatkist in Herwijnen en de CBS de Hoeksteen in Spijk. In het nieuwe verkiezingsprogramma wil de ChristenUnie daarom een lans breken om in iedere kleine dorpskern een basisschool te behouden. Het is daarbij belangrijk om als politiek samen met de scholen op te trekken. Zorgvuldigheid is belangrijker dan snelheid!” De ChristenUnie roept zowel het schoolbestuur en medezeggenschapsraden als de gemeenteraad en de betreffende wethouder daarom op om geen onomkeerbare beslissingen te nemen.