Ambtelijke organisatie West Betuwe huisvesten in Geldermalsen.

Gemeentehuis Lingewaaldonderdag 25 januari 2018 15:34

Het West Betuwe Beraad heeft maandag 22 januari 2018 besloten om de ambtelijke organisatie volledig te gaan huisvesten in het gemeentehuis van Geldermalsen. Weekblad Het Kontakt bericht:

Bureau ICS heeft een onderzoek uitgevoerd mbt de huisvesting van de ambtelijke organisatie van de nieuwe gemeente West Betuwe. Gelet op het aantal medewerkers en de beschikbare ruimten is men tot het advies gekomen om de organisatie centraal te huisvesten in het huidige gemeentehuis van Geldermalsen. Het kostenplaatje speelt hierbij ook een belangrijke rol. Het gemeentehuis van Neerijnen is nu de locatie van het gelijknamige kasteel en de huur daarvan is opgezegd. Het gemeentehuis van Lingewaal zou afgestoten kunnen worden. Onze fractie pleit er voor om het historische deel, het monumentale witte pand, voor de langere termijn te behouden. Het is beeldbepalend in Asperen en ook een geliefde trouwlocatie met de aanwezige mooie trouwzaal en sfeervolle omgeving. Ook blijft er dan ruimte beschikbaar voor loket burgerzaken, spreekkamers collegeleden, vergaderruimte raadsfracties, sociale zaken/welzijn, etc., alles dicht bij de burgers. Hiet nieuw aangebouwde deel van het gemeentehuis kan voorlopig nog gebruikt worden voor de ambtelijke organisatie tot het gehele proces van fusie volledig afgerond is. Dat is niet per 1 januari 2019 klaar. Onze fractievoorzitter heeft deze gedachte duidelijk naar voren gebracht in het West Betuwe Beraad.