Lobby voor verbeterde buslijn 673 succesvol.

Arriva buslijk 673 foto.jpgmaandag 18 november 2019 13:16

De dreiging van het wegvallen van een goede openbaar vervoer regeling in het westen van gemeente West Betuwe is teniet gedaan. Door stevig lobbywerk van onze fractie samen met de directies van de scholen voor voortgezet onderwijs in Gorinchem heeft Arriva een verbeterde dienstregeling tussen Leerdam en Gorinchem vastgesteld. De nieuwe buslijn 673 vervangt de lijnen 73 en 141 en gaat per 15 december 2019 in. Goed nieuws voor met name scholieren uit Asperen, Heukelum en Spijk die in Gorinchem naar school gaan. Lijn 673 rijdt dan zowel 's morgens als 's middags vier keer en wel van maandag tot en met vrijdag. De dienstregeling staat op internet bij Arriva:

Na het bekend worden van de voorgestelde nieuwe dienstregeling voor 2020 bleek dat Arriva de route Leerdam - Gorinchem zodanig gewijzigd had, dat dit grote nadelige gevolgen had voor reizigers, en met name scholieren, uit de kernen Asperen, Heukelum en Spijk. De ChristenUnie heeft toen in de gemeenteraad het college gevraagd om haar invloed aan te wenden bij het provinciebestuur en bij Arriva om tot een acceptabele dienstregeling te komen voor deze buslijn. Ook de directies van de scholen in Gorinchem hebben hun bezwaar kenbaar gemaakt. Via onze Statenfractie hebben we ook nog aangedrongen om tot een goede regeling voor het openbaar vervoer in deze regio te komen. Al het lobbywerk heeft tot het gewenste resultaat geleid en daar zijn we heel tevreden over. Gedeputeerde Staten van provincie Gelderland hebben de nieuwe dienstregeling van Arriva inmiddels goedgekeurd.

Foto: van facebookpagina Waar zouden we zijn zonder deze LIJN - 73.

Buslijn 673 dienstregeling 2020.pdf46,6 kBapplication/pdfdownload