Behoefte aan sociale woningbouw.

CPO Heukelum.jpgdonderdag 27 mei 2021 12:11

In de raadsvergadering van 25 mei heeft onze fractie bij het onderwerp Nota vastgoed 2021 een motie ingediend. In deze motie vragen we het college om meer werk te maken van sociale woningbouw in onze gemeente. In de Nota Vastgoed wordt gemeld dat de gemeente meerdere panden en locaties heeft die nu geen functie of doel meer hebben. Panden die nu al leeg staan of binnenkort vrij komen. Hier zien wij goede mogelijkheden om sociale woningbouw te realiseren.

Sociale woningbouw kan zowel huur als koop zijn en gaat altijd over betaalbare woningen voor inwoners, van starters tot senioren. Omdat in de Nota vastgoed gesproken wordt over eigendommen van de gemeente kan hier ook goed op gestuurd worden mbt de herbestemming. Een mooie aanvulling op de motie CPO die wij in december 2020 al indienden bij de behandeling van de woonvisie.

De motie is te lezen in de bijlage.

De raadsvergadering van 25 mei duurde twee lange avonden. Andere agendapunten die veel tijd vergden waren het voorstel 'Natuurlijk begraven', bestemmingsplan Boutensteinseweg Enspijk, het bod regionale Energie Strategie en het huisvestingplan arbeidsimigranten. De vergadering is terug te luisteren op de website van de gemeenteraad, waarbij op spreker geselecteerd kan worden.

Motie CU sociale woningbouw.pdf31,2 kBapplication/pdfdownload