Dorpswandelingen in West Betuwe

Opijnen en Est, dorpswandeling 23 sept 2017dinsdag 26 september 2017 18:30

De zaterdagen 23 en 30 september en 7 oktober worden er in de kernen van de nieuwe gemeente West Betuwe dorpswandelingen georganiseerd. Raadsleden en collegeleden laten zich voorlichten door dorpsbewoners.

De eerste zaterdag is voorbij en de conclusie is dat de belangstelling niet groot is (ligt zeker ook aan de te korte voorbereidingstijd), maar de weinige deelnemers zijn zeker enthousiast om iets over hun dorp te vertellen. ChristenUnie raadsleden liepen ook mee.

Linda van Willigen volgde de route Geldermalsen - Ophemert. Fred Temminck ging naar Beesd, Opijnen en Est. Leuke en inspirerende contacten met betrokken inwoners. Dat waarderen we en we zullen zeker goed luisteren naar wat zij te vertellen hebben. Ieder dorp heeft zo zijn eigen aandachtspunten. Eén ding hebben ze beslist gemeen en dat is de zorg over voldoende woningbouw in de toekomst en dan specifiek voor vraag uit de eigen kern. Meest genoemd zijn dan starterswoningen, seniorenwoningen begane grond en sociale huur. Zaterdag 30 september gaan we naar Deil, Hellouw en Haaften en naar Gellicum, Tricht en Waardenburg. Zaterdag 7 oktober drie routes: Asperen, Spijk, Tuil en Acquoy; Heukelum, Heesselt, Varik en Meteren; Rhenoy, Buurmalsen en Neerijnen. Misschien ontmoeten we u / jou daar.