Jaarstukken, bestuursrapportage en perspectiefnota.

gemeenteraad 2022.jpgwoensdag 06 juli 2022 14:09

De laatste vergadering van de gemeenteraad voor de grote vakantie is geweest. Terugkijken en de blik vooruit met de perspectiefnota.

In de bijlage onze bijdrage in de eerste termijn van de vergadering, uitgesproken door onze fractievoorziter Fred Temminck.

We kunnen terugzien op een goede start van de nieuwe raadsperiode en het college had deze belangrijke vergadering zeer goed voorbereid. Partijen stelden zich constructief op en gaven complimenten aan college en de ambtelijke organisatie. Ook weer een belangrijke bijdrage van onze wethouder financiën Govert van Bezooijen.

Negen moties werden er ingediend, die door het college met dank ontvangen werden, want het is goed dat raadsfracties positief meedenken en wensen uitspreken. Voor de coalitiepartijen geldt dat voor hen de belangrijkste zaken al opgenomen zijn via het college uitvoeringsprogramma (cup). De oppositie partijen proberen vooral hun speerpunten via moties opgenomen te krijgen. Alle documenten en moties zijn terug te vinden op de website van de gemeente  Gemeenteraad 04 juli 2022 17:00:00, Gemeente West Betuwe

Wij steunden de moties mbt een beter groenbeheer, ecologisch bermbeheer, klimaat adaptief boombeleid, verkeersveiligheid bij Vuren, sport en gezondheid en de motie voor meer ruimte voor jongerenwerkers.

We mogen nu even gaan genieten van de vakantie periode.

Raad 4 juli 2022.pdf232,0 kBapplication/pdfdownload