Warm afscheid binnen de ChristenUnie voor Fred Temminck

Teken van Erkenning CU.jpgwoensdag 24 mei 2023 16:07

Tijdens een drukbezochte ALV en afscheidsavond in Asperen ontving Fred namens het landelijk bestuur van de ChristenUnie het ‘Teken van Erkenning’ voor zijn bijzondere inzet, uit handen van Jan Strijker, ChristenUnie Gelderland. Tijdens de avond veel warme woorden en mooie speeches, onder meer van onze wethouder Govert van Bezooijen, voorzitter Henk van der Kruijt en nieuwe fractievoorzitter Anne van Rossum. Enorm veel dank aan Fred!

Het was na een korte ledenvergadering een gezellige bijeenkomst die in het teken stond van het afscheid van onze fractievoorzitter Fred Temminck en de overdracht aan de nieuwe fractievoorzitter en raadslid Anne van Rossum.

Naast veel leden waren familie en vrienden aanwezig om dit bijzondere moment mee te maken. Na de toespraken nam Fred nog één keer zelf het woord. Hij kijkt terug op een lange en mooie tijd dat hij actief was als raadslid en fractievoorzitter. We hebben als team veel bereikt en hij noemde daarbij enkele voorbeelden zoals de sporthal in Asperen, CPO project in Heukelum, de onderwijshuisvesting in alle kernen en de steun aan verenigingen. Altijd dicht bij de inwoners staan en betrokken zijn.

Het heeft ook veel gebracht. Veel contacten door middel van interessante bezoeken binnen en buiten de gemeente. Hij benadrukte ook de goede en prettige samenwerking die er in de fractie altijd is geweest. Heel fijn de belangstelling die er steeds was vanuit bestuur en steunfractieleden.

In vertrouwen en met een goed gevoel wordt het stokje doorgegeven aan Anne van Rossum die de taken van Fred als raadslid en fractievoorzitter gaat overnemen. Doordat Anne raadslid wordt, komt zijn functie als burgerlid vrij en in deze vacature zal direct na de zomervakantie ingevuld worden door Ruurd Spoelstra uit Asperen. Dankbaar mogen we zijn dat alles zo weer goed geregeld is en door mag gaan.